lördag 15 januari 2011

Drömmer om vår..

Har bytt bakgrund nu i alla fall till en vårigt grön färg. Julpyntet ska jag få hjälp av Sandra att ta bort! Så det kommer ske inom en snar framtid hoppas jag, man får ju lite småpanik när man ser tomteluvan..:) Känner ni att vi går mot ljusare tider nu? Ljusare på kvällarna, mildare ute, har hört fågelkvitter ibland och det bara känns i luften tycker jag. Sen bara den benämningen "vårtermin" i olika sammanhang. Det klingar fint det! Ser verkligen fram emot när snön smält bort och man kan vara säker på att den inte kommer igen förren nästa vinter. När solen börjar värma sådär härligt och man kan börja använda skinnjacka och lättare skor. Underbart! Jag tror inte jag är ensam om att drömma, många som är less på snö och kyla nu. Klassisk känsla såhär i januari när jul och nyår är förbi. Men det kommer gå fort, det brukar det göra. Om sisådär 4 månader, då är vi inne i april. Påsken kommer och då brukar våren kännas mer påtaglig. Men jag hoppas den börjar visa sig tidigare än så! Men vi bor ju i Sverige..

Nya jobbet känns kanon. Jag trivs jättebra i gruppen och arbetet med ungdomarna har än så länge flytit på bra. Känns som jag kommer vara en viktig del i verksamheten och kunna göra skillnad, den känslan ger mig självförtroende och trygghet. Kommer bli en lärorik och rolig vår!

Träningen är igång igen också efter min lilla förkylning. Känns jättebra att vara igång, känner riktigt hur dom positiva glädjehormomerna sprider sig i kroppen! Träning betyder välmående för mig, på många sätt. Jag mår verkligen bra av det. Denna vecka har jag tränat core, bodycombat och bodypump. Sen ska jag ev gymma imorgon, köra kondition. Men jag har ganska rejäl träningsvärk efter pumpen. Körde ganska hårt, utmanade mig lite med vikterna. Men med tanke på att det ändå var ett bra tag sen jag körde pump, så gick det nog ganska bra ändå! Ska försöka öka vikterna lite nu, jag har en förmåga att köra på samma..Då händer det ju ingenting!

Nu ska vi fika och kolla på Stjärnorna på slottet, sen Hipp hipp!

Trevlig lördagsväll på er allesammans!

2 kommentarer:

Madde- sa...

Kram gumman!

Sandra sa...

Gud vad söt du är, så fin profilbild!