tisdag 26 april 2011

Sjuker..

Igår vaknade jag med halsont och hade värk i hela kroppen..Kände mig småfebrig och väldigt svag i kroppen. Låg i soffan hela dagen och försökte samla krafter för att orka åka hem till Växjö på eftermiddagen. Efter en dusch, lite mat och några Alvedon så kände jag mig tillräckligt pigg för att kunna bege mig iväg. Tågresan gick bra, men sista timmen var riktigt dryg..Alvedonens verkan började sakta försvinna och jag kände igen hur hängig jag var..Var sjukt varmt på tåget också, vilket inte direkt gjorde saken bättre.. USCH! Tog tempen igårkväll och jag hade lite feber..Har nog stigit under natten har det känts som, varit jättevarm och inte alls sovit bra. Imorse när jag vaknade kände jag mig fortfarande eländig, halsont och febrig..:( Så det var bara att ringa och sjukanmäla sig. Tråkigt!!

Har legat i sängen i stort sett hela dagen. Vilat och sovit. Senare på eftermiddagen pallrade jag mg in i duschen och sen la jag mig i soffan. Här ligger jag fortfarande. J köpte med sig thaimat hem som vi åt förut. Kände att jag behövde få i mig lite mat efter att bara ha ätit rostmackor och Mariekex idag..

Känner mig lite piggare men halsen gör ONT fortfarande och jag känner mig trött och orkeslös i kroppen. Har nog lite feber också.. Som det känns nu så blir jag nog hemma imorgon också, är nog lika bra. Blev förmodligen smittad av någon av alla goa ungar som jag gosat och busat med i helgen! Inte van vid "dagisbaciller" :P


Hoppas VERKLIGEN att jag är frisk och kry till på fredag när vi ska åka och fira Valborg i Skummeslöv!! Men det tror jag nog, är ju några dagar kvar.






Jag och gosungen Alvis från grill- myskvällen i fredags! Anna, säg till om du inte vill att jag ska ha ett kort på henne! Men tänkte att det var okej eftersom du själv brukar lägga ut bilder på henne.. :)



Inga kommentarer: