söndag 8 maj 2011

Joråsåatte..

Hej på er mina trogna läsare! ;)

Nu är jag äntligen pigg och kry igen! Jobbade torsdag och fredag och det kändes jättebra att vara tillbaka!! Lite lite snorig fortfarande men nästintill helt bra! Tänkte sätta igång med träningen nu i veckan, måste komma igång!!

Helgen har varit så bra. I fredags så fick vi besök av Familjen Söder. Vi grillade och så gjorde jag en blåbärspaj till efterrätt. Gotti! Jättemysigt att träffa dom igen, blir inte så ofta vi får till det! Igår, lördag så vaknade jag pigg redan vid halv 8, så jag pallrade mig iväg och tog en morgonpromenad runt sjön. Jätteskönt och oj vad frukosten smakade bra sen! :) På förmiddagen sen så gick jag ner på stan, och efter en stund mötte jag upp Jessica. Vi strosade runt sen satte vi oss på en uteservering i solen. Underbart! Vi pratade en massa som vanligt, ananlyserade och utredde hit och dit :) Kände att vi blev lite sugna på att hitta på något på kvällen så vi drog ihop ett litet gäng som sågs hemma hos oss. Blev en väldigt lugn och mysig kväll, och jag var rejält trött..

Idag ringde klockan vid 8. Upp och hoppa, för att dra iväg och rida islandshästar!! Helt underbart var det, och ett jättehärligt gäng tjejer (hade inte träffat flertalet av dom innan), dessutom kanonväder. Vill igen!! Gick mycket bättre att tölta denna gången också, till skillnad mot när jag red islandshästar i Etuna. Nej nu kunde jag njuta till fullo! Red ett jättemysigt sto vid namn Dari, fick t.om en puss på munnen innan vi skildes åt :) Hästar är bra härlig djur. Men jag kommer få ONT i rumpen imorgon, känner det redan..

När jag kom hem så gick jag och J iväg och picknickade lite i gräset. Köpte med oss lite att äta och låg där i solen och hade det mys :) Dock blåste det lite kallt så emellan åt frös jag rejält. Efter någon timme eller så, begav vi oss hem och jag satte på mig bikinin och bänkade mig på balkongen istället. Ingen risk att frysa där inte, OMG! Tror minsann jag fick lite färg. Gött.

Nu har vi tagit kväll och det svider lite i ögonen måste jag säga. Blev tidiga mornar denna helg, men med tanke på att jag fått rätt mycket sömn i veckan så får det väl vara okej..

Nu ska jag gå ner i källaren och hämta upp lite sommarskor! Ska ju bli sommarvärme i veckan, och då kan det bli lite svettigt med Converse :)

Nedan följer en blandning av lite bilder som jag tagit i helgen med min iPhone!


















Vi fick besök idag på picknicken av vad jag tror är en gräsand? Den var inte speciellt intresserad av oss utan gick där och spatsera och åt gräs. Riktigt stor var den!


Tyckte kontrasten mellan det gröna och det blå var så häftig!
Visst tar den bra bilder?!



3 kommentarer:

Madde- sa...

Satan i gatan så snygg du är!

Sandra sa...

Oj!! Tack snälla söta! Du går inte av för hackor du heller ;)

mammsen sa...

Sådan dotter sånan mor ;-)Kram!