onsdag 4 maj 2011

Uttråkad? Bara förnamnet..



Nu har jag varit hemma från jobbet alla tre dagar av denna vecka och jag är så otroligt uttråkad! Märker verkligen hur stort behov jag är av att träffa folk, göra saker, träna, sysselsätta sig, när jag inte gör det på några dagar. Gaaaahhhhh!!! Blir ju helt off och depp nästan, får flashbacks från när jag gick arbetslös..:S






Imorse gick jag upp och duschade och hade tänkt att jobba, men hostan hade inte gett med sig och det kändes dumt att vara för snabb till jobbet (som jag nog var förra veckan). Så jag tog en dag extra hemma, även om det tog emot rejält!! Usch. Vet liksom inte längre var sjukdomen slutar och tristess-sjukan börjar? Orkeslös för att jag är sjuk eller har jag helt enkelt blivit förslappad av att vara hemma? En sak är i alla fall säker, imorgon SKA jag bannemej jobba, för nu känns både förkylningen och hostan mycket bättre. Ska bli riktigt skönt att komma tillbaka och göra lite nytta, och inte minst träffa mina goa kollegor igen! Två arbetsdagar är ju bättre än inga! Sen hoppas jag verkligen att jag uppfyllt min kvot av sjukdagar för detta året! Nu får det vara bra!!






Planen var att springa Vårruset ikväll. Sen var planen att promenera eftersom jag är förkyld. Men eftersom jag varit hemma från jobbet idag så känns det inte aktuellt att delta överhuvudtaget..Gör inte mig så mycket, för jag hade allra helst velat springa, var ju därför jag anmälde mig. Så jag får bjuda på dom slantarna!






Nej när förkylningen lagt sig helt så ska jag komma igång med träningen igen! Var ett par veckor sen jag tränade nu och det känns. Är sjukt sugen!! Måste införskaffa ett par nya joggingskor för jag får skavsår av mina..Sen ska jag kombinera pass med joggingrundor är planen för våren/sommaren! Brukar bli mer av utomhusträning nu när det är varmt ute, lockar inte så mycket att gå in och trängas i en varm lokal. Men några pass kommer det nog bli! På tal om varmt ute, det är det ju inte..längre..:) Är dock inte förvånad, vi bor ju i Sverige! Förra året vid den här tiden var det likadant, men det blev ju en kanonsommar sen! Så inget att hänga läpp för gott folk :) Men klart jag också föredrar dom 18 gr som var i helgen! Som mamma sa; "bra dagar att vara sjuk på med tanke på vädret". Mjovars, alltid nått.






Jaha nehe, ska väl fortsätta ha tråkigt och glo på alla tråkiga program. Hoppas min fästman kommer hem snart!!!





Inga kommentarer: