tisdag 7 juni 2011

Morfar 80 år

Förra helgen så var jag och J hemma i Nykvarn för att fira kära morfar Arnes 80-års dag! Vi hyrde samma lokal som när mamma hade sin 50-års fest, den är riktigt bra! Lagom stor och så. Det blev en riktigt lyckad tillställning med god mat, tårar, skratt, dans, lekar och vin. Vi barnbarn gav morfar en fotobok med en massa fina kort på barnbarnsbarn och barnbarn. Han blev så rörd! Fint! Alla hade fått skriva några ord till honom också. Fint att ha som minne! Han verkade helnöjd med firandet, så då var vi alla andra också nöjda :) Älskade morfis!


















Har varit mycket dom senaste veckorna. Innan vi åkte hemåt så var jag ju till Borås och Gbg med jobbet tors-fre. Vi var på ungdomskonferens först, sen Liseberg och hotellnatt i Gbg. Vi var även på ett studiebesök på en liknande verksamhet som vår, innan vi åkte hem. Väl hemma vid 17.00 på fredagen så var det bara att snabbt packa om väskan och hoppa in i bilen igen..Småsegt efter att ha suttit i bilen senaste 4 timmarna men vad gör man inte :) Runt 23.00 på kvällen var vi framme i Nyken hos mamma. Man var rätt mör då! Men så mysigt att vara hemma. Sen nu i helgen var vi ju till Danmark och till helgen som kommer så får vi ju besök av Sandra!! Mys!! Nästa helg ska jag åka till Tina i Linköping och ha en myshelg med henne. Kvalitetstid med vänner och familj, det värderar jag så högt!!


Usch jag är helt slut efter att ha sprungit runt sjön i 23 gr värme nu på kvällen.. Varit otroligt varmt idag så jag visste att det aldrig skulle bli direkt svalt. Gick väl helt okej men känns nu att jag svettades mycket..lite uttorkad, men jag dricker en massa vatten. Lite huvudvärk också, får nog bli sängen snart. Redan onsdag imorgon. Då ska jag träna med Frida efter jobbet, sen hem och fortsätta tvätta. Tvättat både igår och idag, tar ju aldrig slut!! Men jag har inte tvättat mer än 2 maskiner/dag så. Torsdag blir det till att städa och dona så att Sandra kan känna sig ordentligt välkommen på fredag sen :) Hon kommer vid 15.00, ska försöka komma ifrån jobbet då.


Nej nu får det räcka för idag :)


Sov gott mina vänner!




3 kommentarer:

Mammis!! sa...

Vilka fina bilder gumman,det på dig o morfar va ju fint.Kram!!!

sandri sa...

Tack :) Ja jag gillade också den bilden! Vi får skicka bilderna till varandra någon kväll. Maila är ju smidigt oxå. Kram!

Madde- sa...

Hej gumman! Den bilden på dig och din morfar va ju jättefin. Vilken klänning,vilken pingla du är ;)