söndag 4 september 2011

Sensommar-söndag

Härlig dag idag! Varit riktigt varmt och gött. Tog sovmorgon till ca 9.00 imorse, låg och drog mig ett tag innan jag gick upp. Skönt! Sen åt jag frulle och drack kaffe framför Nyhetsmorgon i lugnan ro. Men sen fick det vara färdigslappat..Städdags! Så skönt att få rent och snyggt, love that feeling! Efter städningen röck det i shoppingtarmen, så jag knatade ner på stan för att kika lite i butiker. Shoppade loss på HM och Vila. Mycket nöjd! Kände sen att jag ville ta vara mer på det underbara vädret så när butikerna stängde, gick jag hem och hoppade i promenadkläderna. Blev en härlig, rask promenad på 1 timme och 15 minuter. Så otroligt skönt!

Sen har min dag bestått av matlagning och fika nu på kvällskvisten. Rabarberpaj med vaniljvisp, mums! Blir väl fortsatt häng i soffan tills det är dags att sussa. Måndag i morgon och ny vecka. Mycket i huvudet på jobbet nu..kommer ha fler ansvarsområden i höst, känns väl lite både och. Men blir säkert bra när man väl är i det! Jag trivs hur som grymt bra! Efter jobbet imorgon ska vi på vår 3e husvisning. Spännande att se hur vi känner denna gång. Tredje gången gillt kanske? Det visar sig. Vi har dock ingen panik men jag är bra sugen på den där verandan och tomten nu..Dagar som denna hade det varit värt guld!

Tisdag ska jag förmodligen till frissan för att få en annan färg än rosa ;) Känner mig mätt på den nyansen nu. Fått många komplimanger och folk som sagt att jag passar i den, men njaaa..Känns som mina färger i ansiktet blandas samman med håret, till en enda rosa smörja..:) Vet dock inte om jag vill gå tillbaka till bara blond, så vi får se vad det blir! Onsdag är det dags för min andra ridlektion! Var meningen att vi skulle testa två gånger för att sen bestämma oss om vi ville fortsätta eller inte. Men vi bestämde oss redan efter första :) Så kul och bra för både kropp och själ! Dyyyyrt dock..men det får det vara värt! Tänkte önska mig lite sponsring när jag fyller år..*blink blink*

Det var väl allt för mig denna söndag. Hepp hepp!




Mysig stickad tröja från HM, 199 kr.

Örhängen Vila, 39 kr tror jag.



Grön jacka från HM, 399 kr. Halsduk VILA, 159 kr.




1 kommentar:

Linda sa...

fina saker du har köpt :) kärlek!