söndag 11 december 2011

Tredje advent

Har varit en skön helg! I fredags var jag hos Linda. Vi åt oxfilé, stekt sparris och pommes till middag, sen blev det Idol och godis. Väldigt mysigt! Igår slappade vi större delen av dagen. Välbehövligt, känns som veckorna går i ett. Men på eftermiddagen tog jag en promenad till solariet. Så jag fick både frisk luft och värme :) Sen på kvällen var det dags för julbord med Js jobb. Maten var helt okej, inget märkvärdigt. Var annars en trevlig kväll, lugnt och sansat och redan vid 23 var vi hemma.

Idag, söndag har det fortsatt i lugnt tempo. En lång skön förmiddag, sen framåt lunchtid begav jag mig ner på stan för att leta klappar. Köpte 2 stucken, plus ett par shorts till mig ;) Sen har vi delat en påse saffransgifflar, druckit julmust och myst. Slumrade till i soffan en stund men sen började jag med middagen. Köttbullar, kokt potatis, kokta morötter, sås och smörgåsgurka till. Väldigt gott!

Imorgonkväll åker jag till Göteborg igen för utbildning. Ska bli kul men på ett sätt också drygt att ge sig iväg igen. Men vet att det blir bra när jag väl är där! Förutom att vi ska lära oss en massa, ska vi också besöka julmarknaden på Liseberg en kväll och ut och käka tapas en annan :) På torsdagskväll kommer jag hem igen, sen är snart den veckan slut. Men det gör mig ingenting, för jag längtar till jul nu!! Eller framför allt; jag längtar hem till min älskade familj!

Verkar bli konstig ordning på bilderna nedan, men det får gå ändå! Kassarna innehåller de julklappar jag köpt hittills! Längtar till att få slå in alla! :)

Inga kommentarer: